Vedr. Repræsentantskabsmøde

Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat´s ordinære repræsentantskabsmøde 2019 blev afholdt torsdag d. 14 november 2019 Grønlands Idrætsforbund i Nuuk kl. 16.00-21.30.

John Thorsen trækker sig som formand

KAK vil gerne benytte lejligheden for at sige tak til den forrige bestyrelse, i særdeleshed tak til John Thorsen for det gode arbejde og hans mangeårige virke i Grønlands fodbold gennem tiderne. John har været en del af KAK / GBU lige siden 2011 og siger nu farvel efter 8 år i forbundet.

John blev valgt ind første gang som næstformand i 2011 under Lars Lunblad, 1. januar 2014 blev han konstitueret formand da Lars Lundblad træk sig pga. sygdom, og efteråret 2014 blev han valgt som formand og dog træk sig som formand 2017 sommeren, og genvalgt som formand 8. oktober 2017 samme år.

Afslutningsvis trækker han sig som formand under repræsentantskabsmøde d. 14. november 2019 og derved afslutter sin formands arbejde i forbundet efter mangeårige virke.

John er en sympatisk mand og kan rumme forskellige meninger, John har gjort ihærdigt indsats og arbejde i forbundet såvel i det gode og svære tider, han har været en god formand som står forrest i svære beslutninger. Han har naturligvis sat sin spor og været med til at fremme og udvikle fodbolden i Grønland.

Den nye bestyrelse i KAK

Under ordinære repræsentantskabsmøde torsdag d. 14 November 2019 var der valg til bestyrelse, KAK kan hermed meddele at Finn Meinel blev valgt som formand, og efterfølgende skulle 6 medlemmer vælges ind som nye medlemmer, herunder stillede 11 personer op til valg. Til formandsposten var det alene Finn Meinel som stillede op og dermed vælges som formand uden afstemning.

De nye medlemmer er:

• Hans Frederik Olsen
  • Benjamin Kielsen
  • Lisa Lind Jensen
  • Julie Karlsen
  • Loke Svane
  • Oluf Olrik

Bemærkningsvis fortsætter Hans Frederik Olsen og Finn Meinel fra den forrige bestyrelse.

Den nye valgte bestyrelse har nu opgaven i at bane vejen for den videre proces i forbundet og den igangværende udvikling indenfor Fodbold og Futsal.

Året 2017 og 2018 havde mange højdepunkter indenfor landstræner jobs, AWG deltagelse med det gode resultater, og dog vel at mærke deltog KAK ikke ved Island Games i 2019, og det har sin naturligvis forklaring.

Økonomi har spillet en stor rolle i KAK i de seneste år, økonomien har været en stor fokus punkt under repræsentantskabsmøde efteråret 2017, da man konstaterer at det ser skidt ud på økonomien. Den nu forrige bestyrelse har måttet tage svære og kedelige beslutninger såsom ikke at have landshold i udendørs både hos damer og herrer i og med KAK ikke skal deltage i AWG 2020. Dette udelukkende pga. benhård prioritering og oprydning i Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat. KAK har planer om at deltage i Island Games i 2021, men økonomien vil stadig være afgørende.

Den nu forrige bestyrelse har ligeledes haft fokus på en ny struktur og skabe overblik over økonomien. Hvilket resulterer at som nævnt at man har foretaget sig kedelige og svære beslutninger, men betyder også at KAK stadig arbejder på økonomisk oprejsning og ser dog fornuftig ud på nuværende tidspunkt. Det er dog ikke ensbetydende med at KAK kan allerede vifte med økonomien og deltage i forskellige turneringer, der er stadig prioriteringer man skal tage højde for i de kommende år.

Det betyder også blandet andet turneringsstuktur ved Grønlandsmesterskaberne kan ikke udvikles og udvides som ønsket, den største udfordring er trafikale udfordringer, transportudgifter er absolut største forhindring for både klubberne men også for KAK for deltagelse i turneringer, træningssamlinger, inviterer lande op til kampe i Grønland, regionssamlinger eller etablering af talenthold samt nye tiltag.

Det er absolut en kedelig proces, og udfordringen heri ligger primært i det økonomiske da tilskuddet fra Grønlands Idrætsforbund desværre ikke rækker til de mange aktiviteter KAK bringer for dagen over hele året.

Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat har en god samarbejdsaftale med Elite Sport Greenland, samt hovedsponsor som er GrønlandsBANKEN som støtter vores futsal herrelandsholdet, hvilket betyder at vores landshold kan opretholde en udvikling og deltagelse i den internationale scene. Landsholdet deltog i Futsal Week dette år og skal deltage i Nordic Cup i Finland slutning af november 2019.

Kontakt Os / Attavigisigut

Vi er ikke tilgængelig lige nu. Men du kan sende os en e-mail, og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. Massakkut pissarsiarisinnaanngikkutsigut e-mailerpigisinnaavatsigut, uterfigissavatsigit piaarnerpaamik.

Kan ikke læses? Skift tekst. captcha txt